כמה עולה לבנות היום בית פרטי בישראל?

מהן עלויות הבניה של בית פרטי בישראל ומה משפיע על המחיר הסופי של תהליך הבנייה? אלו הם שאלות מרכזיות שמתמודדים עימם לקראת התחלת תהליך בניית בית. התשובה לשאלה זו, כמובן מורכבת מפרמטרים רבים ומשתנים ולכן, אינה חד משמעית. יחד עם זאת, ננסה לעשות לכם קצת סדר ולתת דרכים להבין ולחשב עלויות אלו.

איך מתחילים לחשב את עלויות הבניה?

על מנת לקבל מושג ולאסוף מידע בכל הקשור לעלויות הבניה, עליכם להתייחס לכמה מרכיבים מרכזים ביניהם: גודל המבנה, איכות המבנה, סוג החומרים בהם תשמשו, אנשי המקצוע עימם תעבדו, סגנון העיצוב, מספר החדרים, השטח עליו נבנה הבית, סגנון ורמת גימור, אישורים, אגרות ופרמטרים נוספים. בהתאם לכל המרכיבים השונים, ניתן לחשב באופן יחסי את עלויות הבניה. אולם, גורמים נוספים ובלתי צפויים הקשורים להתנהלות העבודה, אנשי המקצוע, זמן העבודה ועוד, יכולים להשפיע על המחיר בהמשך.

עלויות הבניה ובחירה נכונה באנשי מקצוע:

חשיבות מכרעת על עלויות הבניה תהיה לבחירה באנשי המקצוע. רמת המקצועיות והניסיון של אנשי המקצוע שיועסקו לפרויקט ישפיעו על תכנון תהליך הבניה ואופן התנהלותו. תקלות וטעויות במהלך הבניה, נובעות פעמים רבות מחוסר ניסיון ומקצועיות, רשלנות וחוסר תיאום בין גורמים שונים.

כל אלו, יכולים להאריך את זמן הבניה יותר מהצפוי ולהוביל לתיקונים בעלויות נוספות. על מנת לאמוד באופן מדויק כניתן את העלויות, מומלץ לבחור באנשי מקצוע או בחברה בעלת ניסיון העובדת מול כל הגורמים יחדיו ובשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מנוסים ובכך, לחסוך הפתעות נוספות בהמשך.

פרמטרים מרכזיים שמשפיעים על עלויות הבניה:

הפרמטרים המרכזים שישפיעו על עלויות הבניה שלכם מחולקים לשלבים שונים, אני מסווג אותם לשלב התכנון, שלב שלד וביסוס, שלב מערכות הכולל: מערכת האיטום, חשמל, לוחות חשמל, חשמל חכם, אינסטלציה, מיזוג, חימום תת-ריצפתי, טלפוניה, אינטרנט, אזעקה, אינטרקום ושואב אבק מרכזי למי שאוהב להתפנק;
הפרמטר הבא בטבלה הוא העבודות הרטובות, לשם נכנסים המרכבים הבאים: טיח, ריצופים, גבס, וצבע;
ולבסוף מרכיבי הגמר שהם: החלונות, דלתות, תריסים/ צלונים, מטבח, נגרות ותאורה. זאת "עוגת" הבנייה, כמובן שבבניה יקרה יותר נכנסות עוד מערכות  (אבל זה בפוסט אחר).
מרכיב נוסף חשוב: רמת הגמר, אני התייחסתי פה לרשימה באופן מאוד סכמטי אבל לכל פרמטר או מרכיב יש איפיון של רמת הגמר המוגדרת.

מהן העלויות של שלד הבית?

שלד הבית הוא החלק החשוב ביותר בתהליך הבניה. וכשמו כן הוא, עליו למעשה אנו מרכיבים את כל הפאזל של הבנייה, והאמת שברגע שהוא מוקם אנחנו במצב של בית ולא של קרקע.
על מנת לאמוד את עלות השלד של בניית בית פרטי, עליכם לדעת באיזה חומרים תשתמשו ומהי תכנית העיצוב, משמע: מספר חדרים, מרתף או ממד, רוחב החללים, גובה התקרה וגורמים נוספים אשר ישפיעו על כמות וסוג החומרים, אופן ביצוע היסודות, עומק החפירה וכדומה.
כמו כן, בחירת קבלן העבודה תשפיע על אופן הביצוע וזמן הביצוע, אשר גם להם השפעה על התקציב. לבסוף, כל המרכיבים יחדיו, יקבעו את העלות.

אומדן כספי של בניית שלד: המחיר ינוע בין 1,700 ש"ח ל 2,000 ש"ח למ"ר. שימו לב שגם ההתייחסות לחישוב המ"ר אינה חד משמעית היות ויש נוסחאות חישוב שונות שיש להתייחס/ להיזהר מהן!

בבניה סטנדרטית שלד מרכיב בין 25% ל 30% מעלות הבנייה 

עלויות גמר- חומרים בלבד:

כאן ההתיחסות היא לכל המרכיבים שאנו קונים על מנת שירכיבו/ יתקינו אותם: ריצופים, כלים סניטריים, פרקט, קרמיקות, מטבח, תאורה, נגרות. מנעד המחירים הוא די גדול, זה הפרק שבו תמיד יש סטיות, הסיבה לכך היא שלפעמים הרצון משתלט על הרציונל ולכן אני ממליץ לעבוד עם טבלה מסודרת של כמויות ומחירים (המטריצה).
גימור הבית מתייחס לכל שאר המרכיבים החל מריצוף, תקרה, אמבטיה, מטבח וכדומה, ועל מנת לקבל אומדן עלויות של עבודות הגימור בהתאם לסגנון והרמה, מומלץ לבצע בדיקה פיזית בחנויות ולהרכיב את הטבלה בעצמכם או עם אדריכל או מעצב הפנים של הפרויקט.

עלויות בעלי המקצוע:

עלויות אלו משתנות בהתאם לסוג הבניה, גודל המבנה ושיטת העבודה שתבחרו לניהל התהליך. יש כאלו שמנהלים את התהליך בעצמם, יש שלוקחים מנהל שיעזור להם ויש שלוקחים קבלן, לכל שיטה יש פלוסים ומינוסים (אבל על זה ארחיב זה בפוסט אחר).
בכל השיטות עלות הבנייה תהיה דומה וזה בתנאי שמשכללים את כל הפרמטרים, השוני בשיטות, כפי שאני חווה זאת, קשור יותר באופי הלקוח.

עלויות נוספות:

מתייחסות לפיתוח השטח: גינה, קירות תמיכה, חניה, שבילים בריכה וכדומה.
גם כאן, המחיר ישתנה בהתאם לתכנית הבניה. בהמשך, עלויות נלוות יהיו כל הקשור באגרות (כ 60,000 ₪), אישורי בניה ותקנים (כ 5,000 ₪ ) פינוי פסולת (כ 4,000 ₪) עלויות פיתוח ועוד.

אז לסיכום,
אומרים שעלות בנייה זה כמו לשאול מה עלות חליפה ליתום (יש הרבה פרמטרים שיש לדון בהם שמשפיעים על העלות ולכל פרויקט ניתנת הערכת מחיר ספציפית) אבל אני מאמין באמונה שלמה ועל סמך ניסיוני שפרויקט, גם בנייה וגם שיפוץ, ניתן לתמחר ברמת סטייה של לא יותר מ5 אחוז, איך עושים את זה? רק בעזרת הגדרה נכונה של הפרויקט ובעלי מקצוע שיודעים להתחייב למחיר שהם נותנים.

הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לכם: תמיד לחתום על חוזה שבו אתם יודעים להגדיר הכי טוב את התוכניות/ מפרטים של הפרויקט ומול זה להגדיר מי בעל המיקצוע או נותן השירות שיודע לתת מחיר סופי לפרט הזה, רק בצורה הזו אתם תהיו במקום של פרויקט ללא הפתעות (מקסימום 5%).

ועל מנת לא להוציא אתכם ללא מספרים או אומדן:
בית ברמת גמר סבירה/ טובה/ ממוצעת נע בין 6,800 ש"ח ל 9,000 ש"ח  למ"ר
בנייה ברמת גמר גבוהה נעה בין 10,000 ש"ח ל 15,000 ש"ח למ"ר
בית ברמת MASTERPICE נע מ 15,000 ש"ח למ"ר וצפונה

שיהיה בהצלחה ותשתדלו להנות מהתהליך, זה תהליך הרה משמעות של יצירה.
בברכה, עמית מרשנסקי 

במידה ואתם מעוניינים בפרטים נוספים או בהמלצות לבעלי מקצוע וספקים מלאו את הטופס  ונשתדל לחזור אליכם במהרה.

האם המידע במאמר היה מועיל?
38
3
!בואו ניגש לעיניינים
:לתיאום שיחת היכרות

    חפירה
    קידוחי ניסיון
    ביסוס קלונסאות
    ביסוס פלטות
    ביסוס רפסודה
    הריסה
    מודד
    שירותי קבלן ראשי
    גובה 00
    ביטוח
    מנהל עבודה בטיחות
    חשמל
    כתב כמויות
    איטום
    חפירה
    שלד
    קיר דיפון
    בטון חשוף
    מדרגות
    חשמל
    אינסטלציה
    מיזוג
    שלד
    אזעקה
    WIFI
    סלולר
    אלומיניום
    חפירה
    ריצופים
    מדוקקים
    צבע
    גינה
    מזרקות
    סקילייט
    פרגולה
    מטבח
    נגרות פנים
    תאורת חוץ
    חפירה
    קידוחי ניסיון
    ביסוס קלונסאות
    ביסוס פלטות
    ביסוס רפסודה
    הריסה
    מודד
    שירותי קבלן ראשי
    גובה 00
    ביטוח
    מנהל עבודה בטיחות
    חשמל
    כתב כמויות
    איטום
    חפירה
    שלד
    קיר דיפון
    בטון חשוף
    מדרגות
    חשמל
    אינסטלציה
    מיזוג
    שלד
    אזעקה
    WIFI
    סלולר
    אלומיניום
    חפירה
    ריצופים
    מדוקקים
    צבע
    גינה
    מזרקות
    סקילייט
    פרגולה
    מטבח
    נגרות פנים
    תאורת חוץ
    חפירה
    קידוחי ניסיון
    ביסוס קלונסאות
    ביסוס פלטות
    ביסוס רפסודה
    הריסה
    מודד
    שירותי קבלן ראשי
    גובה 00
    ביטוח
    מנהל עבודה בטיחות
    חשמל
    כתב כמויות
    איטום
    חפירה
    שלד
    קיר דיפון
    בטון חשוף
    מדרגות
    חשמל
    אינסטלציה
    מיזוג
    שלד
    אזעקה
    WIFI
    סלולר
    אלומיניום
    חפירה
    ריצופים
    מדוקקים
    צבע
    גינה
    מזרקות
    סקילייט
    פרגולה
    מטבח
    נגרות פנים
    תאורת חוץ

    מרכז הידע

    בניה של בית חדש הוא אירוע מרכזי בחייהם של אנשים רבים. אולם, זהו תהליך מורכב הדורש ידע, ניסיון והתייחסות למרכיבים רבים היכולים להשפיע באופן מהותי על התוצאות והתמורה המתקבלת לאורך שנים. הכרה בטעויות הנפוצות ובדרכים להימנע מהם, תסייע להגיע לתוצאות טובות עם כמה שפחות תקלות. אז מה לא לעשות, ומה כן לעשות כשבונים בית פרטי […]

    "אני מבטיח ללקוחותיי מוצר באיכות הגבוהה ביותר תוך הקפדה על מסגרת תקציב וזמן מוגדרים מראש" במה אתה עוסק? "זכיתי להגשים חלומות וליישם את הפנטזיות של לקוחותיי. הבתים שנבנים הינם בגדר יצירת אומנות עבור הלקוחות אשר עומדים לגור בבתים אלו ומבקשים את הבלתי אפשרי. בעבר היה פשוט לבנות בית, היום נדרש הרבה מאוד ידע, מידע, ניסיון, […]

    חברת מרשנסקי בנייה בע"מ הינה חברה קבלנית פרטית הפועלת בתחום הבנייה למגורים בסטנדרטים הגבוהים ביותר מזה למעלה מ- 30 שנה, ומובילה את תחום הבנייה הפרטית בישראל. החברה מתמחה בבניית יצירות מופת אלגנטיות ומתוחכמות ללא פשרות. אין פרט קטן מדי, ואין חזון גדול מדי עבור החברה ולקוחותיה. כל פרויקט בנייה הוא ייחודי בעיצובו ובהשראתו. בחברת מרשנסקי […]